zpět na tiskové zprávy

Demolice postupuje. Snesení kolejí otevírá cestu Centrálnímu lesoparku

Demolice postupuje. Snesení kolejí otevírá cestu Centrálnímu lesoparku
Vyškov, 31. října 2025 – Zvenku to může působit jako čistá síla, ve skutečnosti jde ale o precizní práci. Demoliční zásahy vyžadují přesné plánování, zkušené odborníky a techniku, která si poradí i s masivními konstrukcemi. V případě zahájené likvidace skladů a hal po bývalém zemědělském podniku Lukrom probíhá i demolice vlečky. 

Stavební firma nejprve demontuje lehčí konstrukce, stroje se následně zakusují do oceli a betonu, zatímco lidské ruce třídí materiál, který ještě může posloužit. Území následně poskytne čistý prostor připravený pro projekt Centrálního lesoparku, moderního jádra Vyškova s převažujícím prvkem městské zeleně. K předání staveniště došlo na konci září. V průběhu října se firma vrhla i na snesení kolejí. „Odstraňuje nevyužívané vlečkové koleje, kolejové váhy a výsypný rošt pod zastřešeným manipulačním prostorem. Jedná se o odstranění vlečky v celé délce, tedy od kolejiště železniční stanice Vyškov na Moravě po Sídliště Osvobození. Zmizí samotné koleje a dělníci rovněž odtěží kolejové lože,“ popsal vyškovský místostarosta Karel Goldemund s tím, že vlečka má tři přejezdy. Ten v ulici Na Hraničkách firma ponechá pro zachování provozu. Zmizí až tehdy, jakmile město spustí další etapu oprav komunikace a chodníků v ulici, které v lokalitě započaly v roce 2023 prvním úsekem od hranice Dědické ulice.

Objekty po zemědělském podniku vlastní jak město, tak soukromá společnost MOVYSKO, které patří i samotná výšková budova sila. Vzhledem k tomu, že sanační i demoliční práce probíhají paralelně, je nutná pečlivá koordinace všech činností. „K zemi už šla například cihelná část příjmového objektu silka i objekt skladu. V areálu rovněž proběhlo zjišťování tras původních sítí kopanými sondami,“ vyjmenoval dílčí kroky místostarosta Goldemund. 

Po samotné demolici počítá aktuální investice kromě platanové aleje s komunikací, chodníky či cyklostezkou. Dopravně bude areál řešený jako průjezdné území, klíčové je zároveň pěší napojení centra města s největším vyškovských sídlištěm. 

Snesení kolejí otevírá cestu Centrálnímu lesoparku
04.11.2025